Saturday, February 26, 2011

Alang bernasib Malang

Setelah seminggu menghabiskan masa dengan membaca nota untuk
menghadapi exam 4 midsem..
memang tak tidur sangat...2 3 jam je tdo.tu pun bukant idur sgt sebab diganggu oleh jam lonceng yang disetkan..
every 10 min dye akan berbunyi..bukan ape takut terlajak tidur.hee..
sekarang ni rase penat+mengantuk+runsing+masalah=????
sakit badan2 ni sebab tak tidur dengan betul...
so,now nk membalas dendam balik..nak tidur puas2 sampai sakit mata ni..

sebenarnya bukan nak cite pasal exam..dan bukan nak kopi and teh cite pasal exam ni
because semua kawan2 aku cite pasal exam..~
aku nak cite pasal malang nye nasib aku semalam..
Aku dpt berita adik sepupu aku,Umairah masuk wad sebab demam terlalu panas,kekejangan
and kene sawan.pengsan semasa kt klinik.tak sedarkan diri langsung sampai lah petang bru dye sedar.
sangat terkejut dengan berita tu.aku pun terkejar2 nak balik jb cepat.nasib baik dpt tahu masa aku dah abis exam,kalau tak memang tak boleh nak fokus.sedih sangat bila dapat tahu berita tu.

Dahla dapat berita mnyedihkan,bila sampai kt LRT,dah beli tiket dah...tapi bila masukkan tiket,mesin tu boleh telan terus tiket aku.memanglah HANGIN dibuatnya.mula2 aku tengok ok je.but bila masukkan tiket terus keluar tanda X..arrrgghhh...LRT dah sampai tahu tak..aku terus terjah akak kaunter,then dye bg kunci kt kawan..ada 1 abg ni bukak mesin tu..keluarkan tiket aku.boleh pulak dye buat lembab2.pastu dye boleh pegang je tiket aku..aku pe lagi minta tiket..
"bang,saya nak tiket tu.."
"errr..nak tiket ni ke?"(soalan bodoh)
"taklah bang,saya memang tak nak tiket ni,...hemm(mengeluh).."
"Owhh(buat mcm takde apa2)....takpelah,pergi kt kaunter check tiket."
dengan rasa geram aku rampas terus pegi kat kaunter..
memang ade problem tapi bukan pada tiket aku,pada mesin punch tiket,...

issshh..aku dah lah lambat lepas tu boleh plak kena tunggu LRT 30 MINUTE...gila lah...nak naik bas kul 3.30 p.m..terkejar aku dengan linda pergi ke TBS.berlari2 sebab nak kejarkan tiket 3.30..tapi malang nye sampai2 je dahlah beratur panjang,boleh pula main tukar2 kaunter..bertambah HANGIN dibuatnya lah..
aku mengamuk and membebel sorang2 sampai ade sorg abg ni dengan 
terus bukakan 1 kaunter untu aku..(hahhh..tahu takut...aku buat komplen nanti kang)
hemm..tiba2 rasa mcm selesa sebab dah sampai kaunter,tapi bila tanya akak kaunter
"kak,tiket bas 3.30 ade lagi tak?"
"alamak dik,dah tak boleh dah.."
sebab apa dye kata tak boleh??..sebab lagi 15 min kul 3.30..
sempat pe...jangan nk klentong aku lah..geram gile..
dah kecewa dah..terus minta tiket pukul 4...dengan rasa bangga terus klik bas kosertium.
dye ulang balik sebelum nk print tiket..aku dengar dye cakap pukul 4.30 p.m..
tapi bila dah bayar,and dibantu oleh abg yang bukakan kaunter tadi untuk checkkan pintu get mana nak kne tunggu.sekali dengar dye cakap 4.50 pm...
weeehhh....tu dah nk pukul 5..
serupa je naik MARA LINER...beza 30 min je..
tu dahla 1 hal,sampai bawah kena tunggu lagi sampai kul 5.15 barulah dapat naik bas..
TENSION!!!!!!! melambatkan masa aku...benci!!
memang macam @#$%^&*()....nak menagamuk je..
malang gila lah..sakit hati~

masa berhenti rehat,boleh pula setengah jam rehat nye..
lama gila..
turun je bas terus pergi toilet...of course lah kena membuang dulu sebab terlalu sejuk dalam bas..hehe..
lepas tu tibe2 rase lapar..dengan rasa gembiranya pergi melawat makanan..
bestnye...sdap nye...tapi bila tengok harge..GILA lah...
mee rebus RM7
mee soto RM7
nasi ayam RM7
bebola 1 cucuk RM3
burger RM4.30(yg biasa)
roti tisu RM3
roti canai RM2.50

macam2 lagi lah...semuanya berdouble...sakit jiwa raga aku melihatnya..
terus kenyang peyot nih..hee
last2 aku dengan linda beli crispy waffer nak kunyah2 boring tunggu
 lama2 sambil menunggu kat tepi kolam ikan..
 lagi 1 jam nak sampai jb dr yong peng..dah tak sabar nak sampai sebab nak tengok umairah..

malam2 buta pergi melawat dye kat hospital...sangat sedih tengok keadaan dye..
muka pucat,tak happy mcm slalu..yelah..dah nama pon sakit kan..
tapi sedih tengok dye,tangan kne masuk air..budak kecil kan..tak sama dengan orang dewasa.
apalah dye tahu masukkan air tu dengan tangan berbalut..sedihnya..sempat lagi gurau2 dengan dye bg chocolate sebelom nak blik..
tapi masa nak balik dye bangun terus peluk aku...hemm...kesian dye..
takpelah adik..nanti nak balik dah..
hope dye cepat sembuh..!!! akak tunggu adik balik~
LUV U  mai~


No comments:

Post a Comment